Grand’Large 382

  • La Rochelle, France, 18 October 2014
Dufour Yachts
The new Dufour 382
Ph: Guido Cantini / Dufour/Sea&See.com
  • La Rochelle, France, 18 October 2014
Dufour Yachts
The new Dufour 382
Ph: Guido Cantini / Dufour/Sea&See.com
  • La Rochelle, France, 18 October 2014
Dufour Yachts
The new Dufour 382
Ph: Guido Cantini / Dufour/Sea&See.com
  • La Rochelle, France, 18 October 2014
Dufour Yachts
The new Dufour 382
Ph: Guido Cantini / Dufour/Sea&See.com
  • La Rochelle, France, 18 October 2014
Dufour Yachts
The new Dufour 382
Ph: Guido Cantini / Dufour/Sea&See.com
  • La Rochelle, France, 18 October 2014
Dufour Yachts
The new Dufour 382
Ph: Guido Cantini / Dufour/Sea&See.com

Standard

  • Teljes hossza: 11,25 m
  • Hajótest hossz: 10,96 m
  • Vízvonal hossz: 9,9 m
  • Max szélesség: 3,85 m
  • Netto tömeg: 7060 kg
  • Normál tőkesúly: 1,90 m
  • Rövidített tőkesúly: 1,60 m
  • Tőkesúly súlya: 1850 kg
  • Üzemanyagtank mérete: 200 l
  • Víztartály mérete: 360 l
  • Motor teljesítménye: 30 le
  • Vitorlák mérete: 58 m2
  • Nagyvitorla: 36-38 m2
  • Genua: 22-31 m2
  • I: 13,90 m
  • J: 3,83 m
  • P: 13,37 m
  • E: 4,45 m
899_box

A Dufour modellek a legmodernebb gyártás technológiával készülnek. Ismerkedjen meg Ön is azzal a gyártási folyamattal, mely a legnépszerűbb hajógyártók közé emelte ezt a márkát.


    Az 50. jubileumát ünneplő Dufour Yachts a cannesi hajókiállításon mutatta be a Grand Large 382-est. Nekünk mint a magyarországi forgalmazónak Párizsban volt szerencsénk megismerni azt a hajót, amely új távlatokat nyitott a cruiserek világában. Első látásra is izgalmas ez a hajó, merőben új megoldásokkal a cockpittól a kajütig.

    100%-ban élvezetes vitorlázási élmény a maximális kényelem mellett.

    Az új hajó tervezője az az Umberto Felci, aki 38 sikeres típussal a háta mögött több mint 10 éve vezető tervezője a Dufour-oknak. A céljuk egyszerű: 100%-ban élvezetes vitorlázási élmény a maximális kényelem mellett. Nem véletlen, hogy a Grand’Large (továbbiakban GL) modellek utolsó szériái már igazi versenyhajós stílusjegyekkel és tulajdonságokkal kerülnek vízre, s ezek a stílusjegyek az új GL 382-esről sem hiányoznak.

    Amikor belépünk a hajóba, ez első meglepetést a hatalmas méretű lehajtható fürdőplatform okozza, amely csaknem a hajó teljes szélességében terül el. Cockpitja érezhetően nagyobb, tágasabb, mint egy átlagos 38-asé. Azonnal észrevesszük, hogy az ülőfelületek hosszabbak és szélesebbek az elődöknél. (GL 380, GL 375) A megnövelt cockpitba fixen rögzített asztal került, amelynek a kormányállás felöli részébe jókora kijelzővel ellátott GPS segíti a navigálást, de igény esetén akár egy halradar is beépíthető.

    A hajó két oldalán elhelyezett kettős kormánykerék nem csak gyönyörű, de egy tágas, jól járható és akadálymentes cockpitot tett lehetővé.

    Ezt a megoldást nem csupán a hajózáskor, de a kikötői manőverezéskor is áldani fogjuk.  Ez a - nagy yachtoknál megszokott - dupla kormányállás, és a feltűnően tágas cockpit csak tovább erősíti a nagyhajós érzést – a 382-esen egy 40-42 lábas hajó helykínálatát élvezhetjük.

    A kormányállás alatti hatalmas tárolók könnyedén nyelik el a hajózáskor nem használt fendereket, a tengeri használatkor a mentőszigetet, vagy éppen a hajó egyéb felszereléseit Az új GL modellek már teljes mértékig “egykezes” kialakításúak: mivel a hajó alapfelszereltségben önváltó fock-al készül, így nincs szükség a cockpitban csörlőkre. Ez az első hallásra szokatlan megoldás, de rendkívül praktikus, hiszen eltűnnek a cockpitból a családunkat, vendégeinket zavaró kötelek, tovább növelve a komfortot és csökkentve a balesetveszélyt.

    A génuaval, vagy Code0-val szerelt változatnál már a hátsó csörlők és a génoakocsik is szükségessé válnak. Opcióként, kérhető a cockpitba vezetett génoa és grószshottok hátravezetése is, ami már valóban a maximális kényelmét szolgálják, hiszen a kormányosnak egy lépést sem kell tennie a vitorlák állításához.

    A többi GL modellhez hasonlóan, az alacsonyra helyezett boom itt is kettős célt szolgál: egyrészt tovább növelhető vele a nagyvitorla felülete, valamint a Lazy Jack-es változatnál könnyű kezelhetőséget is lehetővé tesz. Persze a kényelmesebb kapitányok rendelhetnek a hajóhoz árbocba tekerhető nagyvitorlát is.

    Az igazi meglepetést a hajó kajütje tartogatta.

    Olyan újdonságokat, innovatív megoldásokat láthattunk, amelyek messze felülmúlják a kategóriát. Ennél a méretnél már felmerül a kérdés: hagyományos “L” alakú, vagy hosszanti elrendezésű konyha illik egy ekkora hajóba? Mivel mindkét kialakítás nagyon népszerű, ezért a Dufour Yacht - átvágva a gordiuszi csomót - mindkét változatot rendelhetővé tette! Céljuk egyszerű: a charter és a privát vevőknek is több alternatívát kínálnak. A charter cégek igényeit kielégítendő, a hajó rendelhető 3 kabin + 2 fürdő verzióban, vagy tulajdonosi változatban 1 fürdővel, másik oldalon szokásos kapitányi asztallal. De ha nem szeretnénk kapitányi asztalt, (aminek - valljuk be - mi itt nem sok hasznát vesszük a Balatonon…) egy borhűtő és még egy méretes tároló is elfér a helyén. Mindkettő jól jön a nyugodt pihenéshez. Hiába ezek a franciák mindenre gondoltak…

    A kajütbe érkezéskor szembetűnik, hogy sok az ablak. Nagyon sok. Akadálytalanul ömlik a természetes fény a helyiségbe, és a nyitható ablakból áramlik a friss levegő. Hajónk nagyon világos és itt lent is kézzel fogható annak kivételes szélessége. A pultos konyhával szerelt változatban egy 180 literes, 2 fiókos hűtőt találunk, felette egy mikrohullámú sütő foglal helyet. A munkapult közel 3 méter hosszú és jól látszik, hogy a méretéből adódóan alkalmas a család és a vendégek kiszolgálására. A gáztűzhely egy munkalappal letakarható, (ami vágódeszkaként is funkcionál) a kétmedencés mosogató a fux főfalának árnyékában kapott helyet.

    Akadálytalanul ömlik a természetes fény a helyiségbe, és a nyitható ablakból áramlik a friss levegő.

    A tradicionális, L alakú konyhával rendelt változatnál, a konyha a hajó jobb oldalán van. Vele szemben a fürdő/WC, a kapitányi asztal, azt követően pedig egy ággyá alakítható üléssor szolgálja a pihenést.  Mindkét konyhaváltozatnál számtalan tárolók és szekrények nyelik el a vendégek csomagjait, amelyeknek ajtajai gázrugós ütközés gátlóval készültek.

    A hosszanti konyhás változatnál a szalonasztal mérete néhány könnyű mozdulattal növelhető: a legtöbb esetben, a jól körbejárható 4 férőhelyest használjuk, de az asztal két vége 20-20 centimétert kihajtható - így már összesen 140 cm-es asztalfelülethez ülhet le egy nyolc fős baráti társaság. A vacsora végén az asztal természetesen lesüllyeszthető, ággyá alakítható.

    Az orrkabin ajtói, a főfal csaknem teljes szélességében nyithatók, így a fény és a levegő átjárja hajónk teljes hosszát.

    A 382-es hátsó kabinjai meglepően nagyok, hiszen a hajó a legszélesebb pontján 3,85 méter és ez a szélesség a hátulján is rendelkezésre áll. A 2 és 3 kabinos változatban is szokatlanul nagy a helykínálat, ráadásul belépéskor egy cockpitra néző ablak is fogadja a vendéget, tovább növelve a tér - és komfort érzetet. A szellőzést, és a természetes fény bejutását itt is sok-sok ablak biztosítja.

    Az új Grand Large 382 rendelhető: 2 vagy 3 kabinos változatban, 1 vagy 2 fürdőszobával, hagyományos “L” vagy, hosszanti elrendezésű konyhával, kapitányi asztallal vagy anélkül.

    Ideális választás azoknak akik egy komfortos vízi nyaralót szeretnének a Balatonra de nem ijednek meg a Magyar tenger hullámaitól sem.

    Mi minden részletét imádtuk.

    További érdekességek:

    • az egy achterkabinos változat rendelhető 2 m hosszú hosszanti vagy keresztben elhelyezett fekvőhellyel
    • 160 literes hűtő 2 fiókos kivetelben, a felülről nyitható helyett – ez nagyobb hűtési teljesítményt és jobb rakodási lehetőséget eredményez
    • 2 fürdőszobával is rendelhető 3 kabinos változatban
    • dupla orrkabin ajtó,(mely egybenyitható a szalonnal) mint a 310 és Performance 36 modelleknél, a maximális helykihasználás érdekében
    • kétféle fa bútorszínben elérhető: Moabi és Oak